Bár nem fő profilunk, de egyes játékoknál a magyarítási folyamat mintegy „melléktermékeként” készült néhány kisebb módosítás is:
Hard Reset
Exploit
Az Exploit lényegében egy „csalás” mod, mely a játékvilágban levő terminálok (ajtózárak, generátorvezérlők stb.) bizonyos módon történő használatával különféle csalásokhoz ad hozzáférést, a megnövelt lőszerkapacitástól kezdve a hosszabb idejű futáson át a teljes sérthetetlenségig.
S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl
InGameCC
„Technikai” jellegű mod, mely kiegészítő feliratozás készítésére használható (pl. más modok részeként) a játék hangeseményeinek észlelésével, és az azokhoz hozzárendelt tartalmú és formátumú feliratok megjelenítésével. A feliratok tartalma különálló feliratfájlban, megjelenítési- és formátum-paramétereik pedig Lua szkriptfájl által tartalmazott adatstruktúrában adhatók meg. →
VideoCC
„Technikai” jellegű mod, mely lehetővé teszi feliratok megjelenítését a játék által lejátszott, előre renderelt, eredetileg nem feliratozott videofájlokon. A feliratok tartalma különálló feliratfájlban, megjelenítési- és formátum-paramétereik pedig Lua szkriptfájl által tartalmazott adatstruktúrában adhatók meg.
Authenticity Sound Pack
Orosz nyelvű hangkészlet, a játékban elhangzó összes beszéd eredeti nyelvre váltására alkalmas.
S.T.A.L.K.E.R.: Clear Sky
Cheat
Különféle „csalás” funkciókat (pl. módosított mozgási sebesség, ugrási magasság, teherbírás, sérthetetlenség stb.) tartalmazó mod, mely elsősorban más modok tesztelésénél jöhet jól.
S.T.A.L.K.E.R.: Call of Pripyat
SetLoc
„Technikai” jellegű mod, mellyel egymástól függetlenül, tetszőlegesen átállítható a játékban elhangzó beszéd és a feliratozás / kezelőfelület nyelve a játék által tartalmazottak bármelyikére.
Cheat
Különféle „csalás” funkciókat (pl. módosított mozgási sebesség, ugrási magasság, teherbírás, sérthetetlenség stb.) tartalmazó, illetve a pályákon eredetileg megadott vagy a mod által hozzáadott pontokra teleportálást lehetővé tevő mod, mely elsősorban más modok tesztelésénél jöhet jól.
Készülőfélben
Impossible Mission Enhanced
Az Impossible Mission című Commodore 64-es játék modern böngészőkben futó átirata. Krissz elkészítette JavaScriptben e klasszikus játékprogram pixelhű webes változatát, az eredeti kód nélkül, teljes egészében újraírva azt. A módosítható JavaScript forráskód lehetővé tette, hogy nekilássunk kijavítani egy-két apró hibát és a játék működését az eredetivel még pontosabban megegyezővé igazítsuk. Azóta készült néhány új szoba, berendezési tárgy, új robotviselkedések, stb., ezért már inkább a „bővített változat” megnevezés kezd illeni rá. Várjuk a régi és új Impossible Mission-rajongók ötleteit a lehetséges bővítésekre, kiegészítésekre. Írjátok meg, és – ki tudja?! – akár meg is valósulhat.